صادرات کالا به کشورهای خارجی نیازمند آگاهی از شرایط و مراحل صادرات می باشد تا موجب سودآوری

شود در ادامه با مراحل صادرات به کشورهای خارجی آشنا می شویم :

 

  1. همکاری با شرکتی که امور مربوط به صادرات و ترخیص کالا از گمرک را انجام می دهد در غیر اینصورت خود شخص در گام اول باید اقدام به اخذ کارت بازرگانی کند.
  2. بازاریابی و تبلیغات: قبل از صادرات باید ابتدا برای فروش کالای مورد نظر در کشور دیگر مشتری پیدا کرد.
  3. دریافت مجوزهای لازم برای صدور کالا
  4. صدور پیش فاکتور: فروشنده ی کالا باید ابتدا پیش فاکتوری که حاوی اطلاعات خریدار و مشخصات کالای موردنظر می باشد را تهیه کند و برای خریدار ارسال کند.
  5. تهیه کالای موردنظر و بسته بندی آن: تهیه ی کالا و بسته بندی آن بر طبق ضوابط سازمان توسعه تجارت که برای هر نوع کالا متفاوت است.
  6. انجام امور گمرکی: در این مرحله هزینه گمرکی کالا که شامل همه ی هزینه های اعم از خرید کالا و امور گمرکی آن می باشد محاسبه می شود.همه ی امور مربوط اظهار کالا قراداد حمل و بیمه ی آن و دریافت گواهی بازرسی کالا، فاکتور و گواهی مبدا نیز انجام می شود.
  7. کسب مجوز صدور کالا: صادرکننده موظف است از سازمان های مرتبط مجوز لازم جهت صدور کالا را دریافت کند.
  8. اظهار کالا: صادرکننده پس از انتقال کالا به گمرک مجوز خروج را دریافت می کند.
  9. عقد قرارداد و بیمه ی کالا: صادرکننده با یک شرکت معتبر حمل کالا قراداد حمل کالا را منعقد می کند در کنار این قراداد باید کالای مورد نظر را بیمه هم کند.
  10. اخذ گواهی بازرسی کالا: برای دریافت این گواهی صادرکننده و خریدار با یک موسسه بازرسی که مورد اعتماد طرفین است قرارداد میبندند.
  11. دریافت گواهی مبدا وصدور فاکتور فروش: صادرکننده باید با ارایه فاکتور فروش به اتاق بازرگانی و ارایه مدارک مربوطه، گواهی مبدا کالا را دریافت کند با گسترش دولت الکترونیک صادرکنندگان می توانند گواهی مبدا را به صورت الکترنیکی دریافت کنند.
  12. ارسال کالا: آخرین مرحله از صدور کالا شرکت حمل و نقل جواز خروجی را از صادرکننده دریافت می کند و پس از بارگیری کالا در گمرک، محصول مورد نظر را به مقصد می رساند.
0 ردود

اترك رداً

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *